// #include <stdio.h>
// typedef int(*Weapon)(int);
// void fight(Weapon wp, int arg)
// {
// int result = 0;
// printf("Fight boss!\n");
// result = wp(arg);
// printf("Boss loss: %d\n", result);
// }
// int knife(int n)
// {
// int ret = 0;
// int i = 0;
// for(i=0; i<n; i++)
// {
// printf("Knife attack: %d\n", 1);
// ret++;
// }
// return ret;
// }
// int sword(int n)
// {
// int ret = 0;
// int i = 0;
// for(i=0; i<n; i++)
// {
// printf("Sword attack: %d\n", 5);
// ret += 5;
// }
// return ret;
// }
// int gun(int n)
// {
// int ret = 0;
// int i = 0;
// for(i=0; i<n; i++)
// {
// printf("Gun attack: %d\n", 10);
// ret += 10;
// }
// return ret;
// }
// int main()
// {
// fight(knife, 3);
// fight(sword, 4);
// fight(gun, 5);
// return 0;
// }
来源:CSDN
作者:huhuolianmeng
链接:https://blog.csdn.net/huhuolianmeng/article/details/103721805